باب اسفنجی زندگیساز شد
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۰۹۸
نسخه تازهای از «باب اسفنجی» کارتون محبوبی که آن را تیم هیل ساخته است. این هفته در صدر آثار پرفروش سینماهای امریکای شمالی نشست. این درحالی است که بهرغم استمرار مشکلسازی بیماری کرونا در امریکا هر روز بر تعداد سالنهایی که باز میشوند اضافه میگردد
و «باب اسفنجی: اسفنج فراری» نیز در 300 سالن شامل 251 سالن سربسته و 49 درایوین سینما به نمایش درآمد و با اضافه شدن مبالغ حاصل از «VOD» (اجاره ویدیویی فیلم ها) و «Streaming» (دانلود فیلمها روی سایتهای مرتبط با استودیوهای سازنده فیلم) مجموعاً 865 هزار دلار کاسبی کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این بار و در متن فیلم جدید باب اسفنجی شاهد تلاش این کاراکتر و شخصیت موسوم به پاتریک استار برای نجاتگری هستیم که مار محبوب و دوست قدیمی باب بوده و در این راه باید وی را از دست کینگ پوزیدون نجات بدهند که شخصیت بد قصه است و اینک در شهر گمشده آتلانتیس مأوا گزیده است. نظرات منتقدان درباره نسخه جدید باب اسفنجی متضاد بوده است. بهعنوان مثال ریچارد کروز از شبکه CTNN با دادن نمره 5/3 از حداکثر 5 به این فیلم آورده است: «این نسخه جدید هرج و مرجهای معمول و شوخیهای رایج این سری فیلمها را تکرار میکند ولی در قلب خود کاراکتر باب اسفنجی را دارد که همپا با پی وی هرمن، سوپی سیلز و حتی استنلی لورل یکی از کمدینها و هنرمندان محبوب جهان سینما و البته در ژانر انیمیشن است. آپارتیا بانداری از روزنامه گلوب اندمیل کانادا هم با دادن نمرهای متوسط به فیلم نوشته است: «میتوانم درک کنم که چرا مردم با تعداد بیش از تمامی شش ماه اخیر به سالنهای محل نمایش این فیلم رفتهاند زیرا میخواهند روزهای تلخ کرونایی را پشت سر بگذارند و دوباره با هنر سینما و در سالنهای آن زندگی کنند اما حقیقت آن است که این نسخه با نسخههای قبلی باب اسفنجی برابری نمیکند و انتظارهای موجود را تحقق نمیبخشد.»
نگاهی به سایر فیلمهای جدید
در هفتهای که سینماهای جهان با فراموشی نسبی عوارض کرونا قدری نفس کشیدند و بیشتر از تمامی هفت ماه اخیر پذیرای تماشاگران و برای آنها زندگی ساز شدند، فقط فیلمهای قدیمی و بازپخش آنها نبود که سببساز این واقعه شد و تعداد فیلمهای جدیدی که در جمع 20 فیلم نخست درآمدسازان امریکای شمالی قرار گرفتند اندک نبود و از این فیلمها باید بدین گونه یاد کرد:
«Unhinged» فیلمی از ژانر تریلر (دلهرهآور) به کارگردانی دریک بورت و براساس سناریویی از کارل السوورت و با شرکت راسل کرو معروف و نیوزیلندی و همچنین کارن پیستوریوس، گابریل بیتمن و جیمی سیمپسون راجع به زن جوانی است که بعد از یک تصادف رانندگی و دعوای حاصل از آن از سوی یک مرد فاقد تعادل روانی و انتقامجو تحت تعقیب و آزار قرار میگیرد. این فیلم 93 دقیقهای متعلق به کمپانی اینجنیوسو و سولستایس در300 سالن که 49 تای آن درایوین سینما و بقیه تالارهای بسته بودند، مجموعاً 687 هزار دلار فروش کرد و در جدول سودسازان سینمای جهان دوم شد. سایت ارزشگذاری روتن توماتوز به این فیلم که در 8 کشور از 58 کشور محل عرضهاش در صدر پرفروشها نشسته از حداکثر نمره 100 درصد فقط آرای قبولی 48 درصدی را صادر کرده و در سایت متاکری تیک هم از حداکثر نمره 100 نمره 46 به این فیلم که برندان گالوین مدیریت تصویربرداریاش را برعهده داشته، اختصاص یافته است.
«ساکت کردن» که یک اکشن-تریلر امریکایی و کانادایی با کارگردانی رابین پرونت و براساس سناریوی امیکا رانوم است، این هفته با فروش 154 هزار دلاری در رده ششم جدول سودسازان سینمای امریکای شمالی مستقر شد. این فیلم 93 دقیقهای متعلق به شرکتهای انووا وسابان و با تدوینی سریع از الن دساواژ درباره یک شکارچی و کلانتر پلیس است که فردی صاحب سابقه جنایتکاری را تحت تعقیب قرار میدهند زیرا ممکن است دختر مرد شکارچی را که سالها پیش مفقود شده است، ربوده باشد. نشریه پرنفوذ واریهتی به این فیلم که نیکولای کاستر والدائو، آنابل والیس و هیرو فاینس تیفین نقشهای اصلی آن را بازی کردهاند نگاهی پرانتقاد انداخته و این اثر سینمایی را ناقد پیوستگی و قدرت ضربهزدن به تماشاگران توصیف کرده است.
«Spree» که یک کار کمدی و در عین حال وحشتانگیز به کارگردانی یوجین کوتلیارنکو است، این هفته باوجود اکتفا به گیشهای 44 هزار دلاری در 39 سالن در سطح امریکا، کانادا و مکزیک صاحب رتبه نهم در جدول پرفروشها شد.
فیلم جدید و روسی «اسپاتنیک» که علمی – تخیلی و دارای مضامین ترسناک است و اولین تجربه ایگور ابرامنکو در زمینه ساخت فیلمهای بلند به حساب میآید، با فروشی اندک و 18 هزار دلاری در 39 تماشاخانه مسقف و یا باز (درایوین سینما) در سطح امریکا، کانادا و مکزیک در رده دوازدهم جدول پرفروشها مستقر شد.
در میان فیلمهای تازه وارد به 20 رده اول جدول پرفروشها «یک زندگی موسیقایی» هم جای دارد که کاری از سینمای کامبوج کشوری کم امکانات و مهجور از شرق آسیا و با کارگردانی مشترک کایلی سو و سوک ویسال است. این درام اجتماعی – سیاسی که راتانک بن و دانیل چیا رلهای اصلی آن را بازی کردهاند، البته محصولی جدید نیست و در سال 2018 تهیه شده و شرایط خاص و کرونایی سینمای جهان سبب گشته این همه دیر به اکران عمومی درآید و آن هم فقط در دو سالن در شهر نیویورک امریکا و با وجود اکتفا به گیشههای 1450 دلاری در این تالارها در رتبه نوزدهم جدول درآمدسازان قرار گیرد. کامبوج این فیلم را به عنوان نماینده رسمیاش در مراسم اسکار 2019 و در قسمت بهترین فیلم بخش بینالملل شرکت داده بود اما هیچ افتخاری کسب نکرد.
از بازگشت کاپرفیلد تا ظهور «Tenet»
در هفته پیش رو 9 فیلم دیگر در سطح جهان به نمایش درمیآیند تا مراحل برون رفت تدریجی از شرایط کرونایی و عادیسازی سینماهای دنیا پیگیری شود. ابتدا در روز چهارشنبه (فردا) فیلمی علمی – تخیلی و حادثهای به نام «Nonad» (نوماد) بر پردههای نقرهای جهان مینشیند و سپس از روز جمعه (7 شهریور) شاهد نمایش فیلمهای عمدتاً جدید «رزمآوران تازه»، «800»، «هنوز در اینجا» و «سانتیگراد»، «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد»، «بیل و تد با موسیقی مواجه میشوند» و البته «Tenet» در سطح دنیا و بویژه امریکای شمالی، اروپای غربی، آسیای شرقی و اقیانوسیه خواهیم بود. در این میان نسخه جدید کاپرفیلد همان فیلمی است که بهمن و اسفند 98 و اوایل فروردین 99 هم بر اکران بود و با وجود شرایط کرونایی فروش قابل قبولی داشت و اینک تصمیم به تجدید پخش آن گرفتهاند و «Tenet» نیز همان کار جدید و جنایی و جاسوسمآبانه کریستوفر نولان بریتانیایی و نوجو است که از جمعه در 40 کشور دنیا شامل کشور زادگاه وی پخش میشود و آنگاه از 13 شهریور بر پردههای نقرهای امریکای شمالی هم خواهد نشست تا اولین بلاک باستر (کار بسیار پرهزینه) هالیوود باشد که پس از 7 ماه بیرونقی حاصل از جولان کرونا سرانجام باب پخش این گونه فیلمها را از نو در سطح جهان میگشاید.
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: امریکای شمالی باب اسفنجی پرفروش ها فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، اتحادیه ضد افترا (ADL) روز یکشنبه ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) با انتشار گزارش سالانه خود از «سطح بیسابقه» حملات ضدیهودی ثبت شده در سال ۲۰۲۳ هشدار داد که با ادامه روند موجود ممکن است «زندگی یهودیان در غرب غیرممکن شود».
این سازمان ناظر وضع یهودیان در جهان گفته درحالی که اقدامات یهودیستیزانه پیشتر نیز «از کنترل خارج شده بود»، اکنون با جنگ اسرائیل علیه غزه وضعیت به شرایطی «هشداردهنده» رسیده است.
در این گزارش که به مناسبت روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست منتشر شده آمده است که در اکثر کشورهای دارای اقلیت مهم یهودی از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه، بریتانیا، استرالیا، ایتالیا، برزیل و مکزیک حوادث یهودستیزانه در سال ۲۰۲۳ به مراتب بیشتر از آمار سال ۲۰۲۲ بوده است.
بنابر ارقام منتشره، تعداد حوادث یهودستیزانه در ایالات متحده با دو برابر شدن نسبت به سال گذشته به نرخ بیسابقه ۷ هزار و ۵۲۳ مورد رسیده است.
این اعمال یهودیستیزانه شامل آزار و اذیت، خرابکاری و حمله به مشاغل متعلق به یهودیان، مؤسسات و سازمانهای یهودی و همینطور دانشجویان یهودی بوده است.
این تحقیق که به طور مشترک با دانشگاه تلآویو نوشته شده گفته است که در بریتانیا تعداد حوادث مشابه از ۱۶۶۲ به ۴۱۰۳ مورد رسیده که شامل ۲۶۶ مورد حمله فیزیکی بوده است.
در فرانسه نیز حملات یهودیستیزانه چهار برابر شده و از ۴۳۶ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۷۶ مورد افزایش یافته است.
«۴۴ درصد» از یهودیان فرانسوی پوشیدن کیپا را کنار گذاشتهاند
همزمان یافتههای یک نظرسنجی که از سوی نشریه «لو پاریزین» انجام شده نشان میدهد یهودیان فرانسه نسبت به افزایش یهودستیزی در این کشور نگران هستند تا جایی که تقریبا نیمی از آنها گذاشتن عرقچین یا کلاه سنتی یهودی در خیابانها را رها کردهاند.
مطابق این نظرسنجی که از سوی موسسه «ایفوپ» انجام شده است، ۹۲ درصد از یهودیان فرانسوی احساس میکنند یهودستیزی یک «پدیده فراگیر» در این کشور است و ۹۴ درصد از آنها نیز معتقدند که این پدیده «در حال افزایش است».
همزمان ۷۶ درصد از کل جمعیت فرانسه نیز گفتهاند که شاهد «تقویت» یهودیستیزی در فرانسه بودهاند.
۵۷ درصد فرانسویها و ۷۳ درصد کسانی که مذهب یهودی دارند گفتهاند که دلیل اصلی یهودستیزی را «نفرت از اسرائیل» میدانند.
برگزارکنندگان این نظرسنجی در گزارش خود همچنین از «جوانتر شدن جمعیت سنی با افکار یهودستیزانه» خبر دادهاند. به گفته آنان، ۳۵ درصد از افراد زیر ۲۵ سال جامعه فرانسه حمله به یهودیان به خاطر حمایت فرضیشان از اسرائیل را «موجه» احساس میکنند.
یک چهارم یهودیان این کشور میگویند که قربانی یک حمله کلامی یا فیزیکی یهودستیزانه شدهاند و ۱۲ درصد از آنها گفتهاند که چندین بار چنین اعمالی را ضد خود دیدهاند.
۳۳ درصد از پاسخدهندگان یهودی گفتهاند از «ترس» مجبور شدهاند بیرون رفتنهایشان را کم کنند یا آنها را با تاکسی اینترنتی «اوبر» انجام دهند. در حالی که ۴۴ درصد از کسانی که پیش از این کیپا بر سر میگذاشتند، دیگر آن را در خیابان نمیپوشند.
در سوی مقابل و مطابق این نظرسنجی، ۵۹ درصد از مسلمانان فرانسه معتقدند «یهودیان قدرت زیادی در رسانهها دارند» و ۵۶ درصد معتقدند که «یهودیان از وضعیتشان به عنوان قربانی نسلکشی نازیها به نفع خود سوءاستفاده میکنند».