«باب اسفنجی کرگدن» بر صحنه تئاتر مستقل تهران
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۴۰۲
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تئاتر مستقل تهران، «باب اسفنجی کرگدن»، تازهترین تولید گروه نمایش «بچههای شاهکار» از ۲۲ تا ۲۷ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر مستقل تهران به صحنه میرود.
این نمایش به نویسندگی و کارگردانی سامی صالحی ثابت تازهترین تولید «بچه های شاهکار» است که برای گروه سنی نوجوان و جوان و در مدت زمان محدود (شش روز) به اجرا در میآید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در خلاصه نمایش آمده است: عدهای نوجوان و جوان گوشهای از شهر، یک بازی نمایشی ترتیب دادهاند. بازی آنها تلفیقی از نمایشنامه «کرگدن» نوشته اوژن یونسکو و انیمیشن «باب اسفنجی» است: در دنیای ز یر آب، بنا به دلیلی نامعلوم، همه از جمله دوستان و آشنایان باب اسفنجی یکی یکی تبدیل به کرگدن میشوند. هیچ کاری از دست باب اسفنجی ساخته نیست. او نه تنها نمیتواند دوستانش را از «تبدیل شدن» منصرف کند که مورد تمسخر و استهزاء آنها هم قرار میگیرد. همه باب اسفنجی را سرزنش میکنند که چرا به کرگدن تبدیل نمیشود. در انتهای نمایش باب اسفنجی...
هادی صالحی ثابت، صبا مرادیان، هلیا حسن زاده، مینو سادات متقی، مانا مکری، نگار حمزه پور، بهار عفت منش، سارینا بنیانی، رادمان منفرد، مهرداد امانی، امیرپاشا عبدی، علیرضا خدابخش در نمایش به ایفای نقش میپردازند.
همچنین عوامل نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان، سامی صالحی ثابت؛ دستیاران کارگردان، مینو سادات متقی، رادمان منفرد و علیرضا خدابخش؛ طراح نور، علی جمالی؛ طراح پوستر، رامین غلامی برجی؛ طراحی لباس، صحنه، موسیقی و تبلیغات، گروه بچههای شاهکار؛ عکاس، بردیا حقی؛ طراح تیزر، مریم خدابخش؛ روابط عمومی و تبلیغات مجازی، روژین ستاری.
پیشفروش بلیت این نمایش از امروز شنبه چهاردهم تیر در سایت تیوال آغاز شده است.
لازم به اشاره است که هماکنون نمایشهای «است» به کارگردانی پرنیا شمس و «یازده جریحه روح» کاری از فرزاد امینی به ترتیب در ساعتهای ۱۹ و ۲۱ در «تئاتر مستقل تهران» به صحنه میروند.
کد خبر 4965295 فریبرز داراییمنبع: مهر
کلیدواژه: سالن تئاتر مستقل تهران تئاتر ایران باب اسفنجی تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی حوزه هنری فیلم کوتاه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی محمدمهدی دادمان درگذشت چهره ها سیروس گرجستانی سازمان سینمایی نماهنگ برنامه تلویزیونی سریال ایرانی تئاتر مستقل تهران باب اسفنجی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریدار به اهمیت نور در این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/